loading...

vps-poster

RESIDENT EVIL را می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عناوین در صنعت بازی نامید. محبوبیت این سری به قدری است که تاکنون ده‌ها عنوان بازی رایانه‌ای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و

RESIDENT EVIL را می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عناوین در صنعت بازی نامید. محبوبیت این سری به قدری است که تاکنون ده‌ها عنوان بازی رایانه‌ای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر تحت نام RESIDENT EVIL منتشر شده است. حال با توجه به جنین محبوبیتی قصد داریم در این مقاله نگاهی به تاریخچه ی سری RESIDENT EVIL از گذشته تا به امروز داشته باشیم.

 (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

resident evil

عده ی بسیاری هستند که پدر بازی های ژانر وحشت را “Alone in The Dark” می نامند. عنوانی که اولین قسمت آن در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و انقلابی در این سبک به وجود آورد ، ولی اگر به چند سال قبل برگردیم در سال ۱۹۸۹ شرکت کپکام که در آن آوازه ی کم تری داشت قبل از تولد سری RESIDENT EVIL عنوانی برگرفته از یک فیلم ترسناک ژاپنی با نام “Sweet Home” را برای کنسول ژاپنی NES عرضه کرد که ایده های جالبی را در خود داشت. در این عنوان در سبک RPG/survival horror بازیباز در یک عمارت وحشت زده قرار می گرفت که مجبور بود برای زنده ماندن با هیولاهای مختلفی که قبلا نظیر آن در دیگر بازی ها مشاهده نشده بود مبارزه کند. این بازی موفقیت خوبی را برای کپکام به ارمغان آورد ، ولی نکته ی منفی ان در این بود که هیچ گاه خارج از کشور ژاپن عرضه نشد.

سال ۱۹۹۵ بود که سونی از کنسول جدید خود با نام Playstation رونمایی کرد و ویژگی هایی از جمله پشتیبانی از cd باعث شده بود که این کنسول برتری مطلقی نسبت به دیگر پلتفرم های آن زمان داشته باشد. اما با تمامی این موارد اوضاع برای Playstation آن چنان که باید بر وفق مراد نبود و سونی به شدت به عناوینی احتیاج داشت که نام این کنسول را بیش از بیش بر سر زبان ها بیندازد و در این حین بود که شرکت کپکام فرشته ی نجاتی برای سونی لقب گرفت. این شرکت که ایده های بلندپروازنه تری را در سر می پروراند تصمیم به بازسازی عنوان “Sweet Home” اما در سبکی کاملا متفاوت نسبت به این عنوان گرفت. اوضاع مالی شرکت کپکام در آن زمان بسیار ناجور بود و چند قدمی نیز تا مرز ورشکستی فاصله ای نداشت. به همین علت کپکام تمامی پول هایی که از فروش عناوین Street Fighter, Darkstalkers و Megaman به دست آورده بود ، برای تولد یک فرنچاینز جدید هزینه کرد ، آِیا مسیولان شرکت کپکام که ورشکستگی را در جلوی چشمان خود می دیدند دیوانه شده بودند یا می دانستند که این ریسک بزرگ نتیجه خواهد داد ؟

به همین علت کپکام برای خلق این عنوان جدید ( که البته خود مسیولان این شرکت هم در آن زمان نمی دانستند که باید در چه سبکی باشد ! ) فرد با استعدادی با نام Shinji Mikami ( شینجی میکامی ) را برای ساخت این پروژه استخدام کرد و میکامی با ۴۰ نفر بار سنگینی را بر روی شانه های خود حمل می کردند. علاقه مندی میکامی به فیلم های ترسناک زامبی گونه جورج رومرو و همچنین رمان های ترسناک علمی تخیلی باعث شده بود که میکامی از همان زمانی که پا به صنعت بازی سازی گذاشت ایده ی ساخت یک بازی در چنین سبکی را در سر داشته باشد و حال این بهترین فرصت برای میکامی بود تا استعداد خود را در خلق چنین بازی نشان دهد. سرانجام با تلاش ها و زحمات شبانه روزی تیم سازنده و به خصوص شینجی میکامی عنوانی در سبک سورویوال هارور با نام “Biohazard” متولد شد و سرآغازی برای آغاز ساخت و فروش ده‌ها عنوان بازی رایانه‌ای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر لقب گرفت.

RESIDENT EVIL

تاریخ انتشار: ۱۹۹۶

پلتفرم ها: PSone

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۹۱

میزان فروش : ۶٫۴۳ میلیون

شخصیت های اصلی:

Chris Redfield
Jill Valentine
Albert Wesker
Barry Burton
Rebecca Chambers

reside10 (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

در سال ۱۹۹۶ سرانجام Resident Evil برای کنسول جدید سونی با نام PlayStation منتشر شد و در زمان انتشار کیفیت ۳D آن حیرت بازیبازان و تحسین منتقدان را برانگیخت. گرافیکی بی سابقه که تاکنون نظیر آن دیده نشده بود ، صداگذاری بسیار سینمایی و حرفه ای به همراه فراهم کردن ترس و دلهره ی واقعی تر نسبت به دیگر بازی های این سبک باعث شد تا Resident Evil دگرگونی در صنعت بازی به وجود آورد.

دل کندن از ارواح و الهام گیری از فیلم های زامبی گونه و موجودات جهش یافته باعث شده بود که گیمرها با ترس این بازی بهتر ارتباط برقرار کنند . همچنین داستان بازی نیز با رهایی از کلیشه های آن زمان باعث شد که این عنوان به سرعت مورد علاقه بازیکنان شود و سبک سورویوال هارور، با بازی رزیدنت ایول، گسترده‌تر و عمیق‌تر شد. به گونه ای که سایت گیم‌اینفورمر، نخستین بازی رزیدنت ایول را، یکی از مهم‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در تمامی زمان‌ها برگزیده‌ است. تمامی این موارد باعث شد تا رزیدنت اویل فروش بسیار حیرت انگیزی را ثبت کند به گونه ای که شرکت کپکام که آن زمان تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته بود با فروش حیرت انگیز این بازی کلاه خود را به هوا انداخت ! و صف های طولانی در فروشگاه ها برای خرید بازی ایجاد شده بود. در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز میزان فروش بازی در دو کنسول PlayStation و GameCube رقمی معادل ۶٫۴۳ میلیون نسخه اعلام شده است و این نسخه بعد از Resident Evil 5 بهترین فروش این سری را در اختیار خود دارد.

در شهری در غرب ایلات متحده با نام راکون سیتی گزارش های عجیبب و غریبی از مردم در مورد افرادی که گم شده اند و رؤیت موجوداتی غیر معمول شنیده می شد. بعد از آن که جنازه ی زنی در حالتی بسیار بد با جای زخم هایی که به نظر می رسید که توسط یک گرگ یا خرس به این وضعیت دچار شده بود پیدا شد ، پلیس محلی مانع از ورود به کوه ها شد و گروه S.T.A.R.S را از این وضعیت مطلع کرد.

گروهی از S.T.A.R.S به واحد براوو تیم برای بررسی وضعیت به منطقه فرستاده شدند ، با این حال هلکوپتر آن ها در هنگام فرود سقوط کرده و توسط سگ ها مورد حمله قرار می گیرند . از شانس بد هم خلبان نیز با چنین اوضاعی فرار را بر قرار ترجیح می دهد و با هلکوپتر از این مهلکه می گریزد. کریس ردفیلد و جیل ولنتاین قهرمانان اصلی این بازی هستند.

این بازی به صورت کلی و اصلی با نام بایوهازارد (به انگلیسی: Biohazard)‏ ساخته و روانه بازار شد؛ اما با ارائه ویرایش انگلیسی، تغییر عنوان بازی از ژاپنی به انگلیسی نیز بدیهی شد. کریس کرامر، مدیر رسانه‌ای کپکام اعلام کرد که باید عنوان مناسبی در زبان انگلیسی برای بایوهازارد بیابیم که پیش‌تر مورد استفاده نبوده باشد. پیش‌تر محصولی با نام بایوهازارد در محدوده جهانی وجود داشت که سبب می‌شد تا عنوانی جدید و مرتبط برای نسخه انگلیسی آن انتخاب شود. کپکام پس از بحث‌ها و دریافت نظرات مختلف، سرانجام عنوان رزیدنت ایول را برای این بازی انتخاب کرد. در مصاحبه گیمزرادار با کریس کرامر، او این‌گونه در باره انتخاب نام رزیدنت ایول توضیح داد.

من فکر می‌کنم که این انتخاب بسیار قشنگی بود. به یاد نمی‌آورم که چرا منتظر شنیدن یک گزینه بهتر بودم. شاید به عنوانی مثل کند بودن زامبی یا چیزی شبیه به آن فکر می‌کردم. اما با این نام‌ها، پایه‌های بازاریابی برای این بازی ضعیف می‌شد. اما میکامی و کپکام به درستی این عنوان را انتخاب کردند.

RESIDENT EVIL 2

تاریخ انتشار : ۱۹۹۸

پلتفرم ها :PSone

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۸۹

میزان فروش در کنسول پلی استیشن ۱ : ۴٫۹۶ میلیون نسخه

شخصیت های اصلی :

Leon Kennedy
Claire Redfield
Ada Wong
Sherry Birkin

382021CB9 (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

کپکام که از موفقیت های Resident Evil در پوست خود نمی گنجید دو سال قسمت دوم این سری را منتشر کرد. Resident Evil 2 از بسیاری جهات بهترین بازی در تاریخ این سری در نظر گرفته می شود و بهبود قابل توجهی در بخش گرافیک به خصوص در مدل سازی شخصیت ها و انیمیشن ها داشته بود.

داستان بازی دو ماه بعد از حوادث قسمت اول اتفاق می افتاد و دارای دو روایت متفاوت بود. یک پلیس تازه کار با نام لئون کندی به همراه کلر ردفیلد بی خبر از همه جا به شهر راکون سیتی وارد شده بودند و حال باید از این شهر جهنمی خارج می شدند. در این بین اتفاقات جالبی از جمله اولین ملاقات لئون با ایدا وانگ و همچنین نجات شری برکین به دست کلر ردفیلد در بازی رخ می دهد.

در این بازی که بسیار شبیه به قسمت اول بود همچنان کاوش در محیط ها ، پیدا کردن سرنخ ها نقش مهمی را در بازی ایفا می کرد. همچنین شما می توانستید از بین دو شخصیت لئون کندی و کلر ردفیلد یکی را انتخاب کنید و در یک ایده ی بسیار جالب آیتم ها ، سلاح ها و داستان هر یک از این دو شخصیت با یکدیگر بسیار متفاوت می بود. بعضی از انتخاب های بازیکن هم با این که اندک بود ولی در بازی تاثیر می گذاشت. اسرای ناگفته در گوشه و کنار بازی باعث شده بود که ارزش تکرار Resident Evil 2 بسیار بالاتر رود. البته انتقاداتی هم نسبت به پازل های بازی شده بود که نقطه ی تاریکی در این بازی به حساب می آید. اما برای بسیاری از افراد Resident Evil 2 هنوز هم اوج سبک سورویوال هارور باشد.

Resident Evil 2 از هر لحاظ یک موفقیت تجاری بزرگ برای کپکام بود و تنها در کنسول PlayStation موفق به فروشی بیش از ۴٫۹۶ میلیون نسخه شده است و بهترین فروش یک بازی در این کنسول را به خود اختصاص داده است. Resident Evil 2 از لحاظ نمرات منقدان نیز توانست سربلند بیرون آید. به گونه ای که سایت های معتبر Electronic Gaming Monthly, IGN, Game Informer و Official UK PlayStation Magazine این عنوان را به ترتیب در رده های ۶۲ ، ۵۸ ، ۳۴ و ششم ، ۱۰۰ بازی برتر تمامی دوران قرار داده اند.

RESIDENT EVIL 3: NEMESIS

تاریخ انتشار : ۱۹۹۹

پلتفرم ها :PSone / Dreamcast

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۸۸

میزان فروش: ۴٫۹۶ میلیون نسخه

شخصیت های اصلی:

Jill Valentine
Carlos Oliveira
Mikhail Victor
Nikolia Ginovaef

16724 resident evil 3 nemesis (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

بعد از موفقیت های بی چون و چرای قسمت دوم کپکام به سرعت ساخت نسخه ی بعدی این سری را در دستور کار خود قرار داد و در سپتامبر ۱۹۹۹ بود که Resident Evil 3: Nemesis منتشر شد. این عنوان ترکیبی از زمان گذشته ، حال و دنباله ی “Resident Evil 2″ می بود. در نیمه ی اول بازی که ۲۴ ساعت قبل از وقایع قسمت دوم اتفاق می افتاد ، کنترل شخصیت جیل ولنتاین را برعهده می گرفتیم و بخش دوم نیز حول محور یک فرد تازه وارد با نام کارلوس که ماموریت داشت افراد زنده شهر را پیدا کند رخ می داد و پایان داستان آن، دو روز پس از رویدادهای بازی رزیدنت ایول ۲ رخ می داد. جایی که شما باید با موجود هولناکی با نام Nemesis که تنها هدفش نابودی اعضای STARS بود مقابله می کردید.

کنترل بازی فرق چندانی نسبت به رزیدنت اویل ۲ نداشت اما شاهد تغییرات جالی در آن بودیم و از مهم ترین این ویژگی ها می توان به چرخش ۱۸۰ درجه اشاره کرد. اسلحه ها بسیار بیشتر و دسترسی به آن ها آسان تر از قبل بود که در هنگام مبارزه با انواع موجودات جهش یافته و هیولاها کمک شایانی به بازیباز می کرد. از پیشرفت های بخش گرافیک نیز نباید بی تفاوت گذشت که یک بار دیگر این فرنچاینز را یک سر و گردن بالاتر از دیگر عناوین آن زمان قرار می داد.

در مجموع رزیدنت اویل ۳ مورد استقبال منتقدان واقع شد به گونه ای که گیم‌اسپات پیشرفت‌های فنی این بازی را با توجه به دو نسخهٔ پیشین، بسیار عالی توصیف کرد. همچنین در میان طرفداران نیز نمسیس جالب ترین باس در تاریخ این فرنچایز می باشد به گونه ای که تنها تعقیب و گریز های نمسیس با جیل مو را بر بدن بازیباز سیخ می کرد ! قسمت سوم قطعاًَ یکی از بزرگ‌ ترین گسترش دهندگان گیم‌ پلی سوم‌شخص در دههٔ اخیر به حساب می‌آید. رزینت اویل ۳ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۱ به عنوان ششمین بازی پرفروش تاریخ شرکت کپ‌کام با ۳٫۵ میلیون نسخه اعلام شد.

RESIDENT EVIL: CODE VERONICA

تاریخ انتشار:۲۰۰۰

میانگین امتیاز بازی در سایت گیم رنکینگز : ۹۳

میزان فروش: ۴٫۹۶ میلیون نسخه

پلتفرم ها: PlayStation 2 و Dreamcast

شخصیت ها:

Claire Redfield
Chris Redfield
Steve Burnside

Resident Evil Code Veronica X by Zonnex (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

در آغاز قرن ۲۱ و در سال ۲۰۰۰ کپکام نسخه ی جدیدی از رزیدنت اویل را عرضه کرد. البته این بار خبری از قسمت چهارم نبود و کپکام راه عناوین فرعی را را در پیش گرفت. این عنوان را که با نام Code Veronica شناخته می شد می توان قدمی بزرگ در تاریخ رزیدنت اویل لقب داد. از دعوای معروف میکامی با سونی نیز که بگذریم ( به گونه ای که باعث شد عنوانی در تاریخ رزیدنت اویل برای اولین در کنسول سونی منتشر نشود. البته بعد ها بازی برای این کنسول منتشر شد ) Code Veronica برای اولین بار در خارج از شهر راکون سیتی در جریان می بود و بازیباز را در مناطق گوناگونی از جمله پاریس ، یک جزیره با نام Rockfort و قطب جنوب می کشاند. شخصیت های اصلی این عنوان کلر ردفیلد و کربیس ردفیلد بودند که کلر اندکی پس از وقایع رزیدنت اویل ۲ همچنان در جستجوی برادرش کریس می بود.

بدون هیچ گونه تملقی Code Veronica را می توان یکی از بهترین عناوین در تاریخ این فرنچاینز تا به امروز نامید. تغییرات جالب در کنترل دوربین به همراه گرافیک CG که به طور یک پارچه با گیم پلی بازی نیز مخلوط شده بود همگی دست به دست هم دادند تا با عنوانی شگفت انگیز روبرو شویم. داستان و گیم پلی نیز همچنان به استاندارهای رزیدنت اویل وفاداری داشت ، به گونه ای که کنترلی به مانند رزیدنت اویل ۲ همراه با چرخشی ۱۸۰ درجه تا حد زیادی تغییری در آن ایجاد نشده بود. یک بار دیگر می توانستید با استفاده از دو شخصیت به بازی بپردازید. گر چه هر کدام از این دو شخصیت دارای داستانی متفاوت بودند. وجود آیتم های مخفی بسیار به همراه یک حالت اول شخص ( در صورت استفاده از اسلحه ی تک تیرانداز) از دیگر برگ برنده های Code Veronica بوده است.

Resident Evil Code: Veronica علی رغم این که یک عنوان فرعی می باشد ولی توانسته تاکنون فروش نزدیک به سه میلیون نسخه در دو پلتفرم PlayStation 2 و Dreamcast داشته باشد و جیب های مسیولان کپکام را پر از پول کند !

RESIDENT EVIL: SURVIVOR

تاریخ انتشار : ۲۰۰۰

پلتفرم :PSone

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۳۹

میزان فروش:-

شخصیت ها ی اصلی :

Ark
Lot
Lilly

Resident Evil Survivor U SLUS 01087  (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

در سال ۲۰۰۰ کپکام در یک ایده ی عجیب و غریب نسخه ای از رزیدنت اویل را با نام “Gun Survivor” برای کنسول ps 1 منتشر کرد. البته تا اینجای کار چیز عجیبی نیست ، ولی مسیله وقتی جالب تر می شود که بدانیم این یک عنوان اول شخص می باشد ! و کاملا هم سبکی به مانند عناوین آرکید گونه داشت. وقایع بازی نیز حول محور خلبانی بود که حافظه اش را از دست داده و خود را در یک شهر خصوصی در جزیره شینا که یکی از کارخانه های آمبرلا نیز در آن جا واقع شده بود می دید و باید با موجودات این مکان مبارزه می کرد و حافظه ی خود را نیز باز می گرداند.

تا الان مشخص نشده که هدف کپکام از ساخت این بازی چه بوده و “Gun Survivor” را می توان با گرافیک داغون و ایده های خنده دارش در صدر بدترین بازی در تاریخ رزیدنت اویل نامید به گونه ای که حتی کپکام نیز تاکنون راضی به اعلام فروش افتضاح بازی نشده است.

RESIDENT EVIL SURVIVOR: CODE VERONICA

تاریخ انتشار : ۲۰۰۱

پلتفرم ها :PlayStation 2

شخصیت ها:

Claire Redfield
Steve Burnside
Chris Redfield
Rodrigo Juan Raval

2408309 gs2bcv (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

نکته ی خاصی چندان برای گفتن در این نسخه وجود ندارد. فقط به مانند گذشته باز هم حالت اول شخص این بار البته به جهان Code Veronica اضافه شده بود. این بازی از حین داستان مرتبط به بازی رزیدنت اویل کد: ورونیکا است و ارتباطی به رزیدنت ایول: بازمانده ندارد. کلر ردفیلد ، استیو بورنساید دو شخصیت قابل بازی این عنوان بودند و شاید تنها بازگشت نمسیس برای رعب و وحشتی در وجود گیمرها انگیزه ای می شد تا اقدام به اتمام این بازی کنید.

RESIDENT EVIL ZERO

تاریخ انتشار :Spring 2003

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۶۲

میزان فروش:۱٫۲۵ میلیون نسخه

پلتفرم :GameCube

شخصیت های اصلی :

Rebecca Chambers
Billy Coen

Resident Evil Zero Cover PAL (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

RESIDENT EVIL ZERO این بار ما را به قبل از وقایع اولین قسمت رزیدنت اویل رهنمون می کرد و رازهای ناگفته ای را با خود به همراه داشت. همچنین این عنوان از لحاظی اهمیت زیادی بین گیمرها دارد ، زیرا آن را می توان پایانی بر عصر رزیدنت اویل های قدیمی نامید. در Resident Evil Zero شما کنترل ربکا چمبرز و یکی از اعضای تیم براوو را با نام بیلی کوئن در اختیار خود می گرفتید . بخش عمده ای از گیم پلی بازی بین این دو نفر جریان داشت. به گونه ای که ربکا فردی با تخصص پزشکی ولی با سلامتی کم بود واین در حالی بود که بیلی اندامی قوی داشت. در کل این نسخه موفقیتی را برای رزیدنت اویل به ارمغان نیاورد. به گونه ای که سایت ign با اعطای نمره ی ضعیف ۴٫۵ به بازی انتقادش را از این عنوان اعلام کرد. البته شاید یکی از دلایل اصلی این انتقاد ها به این علت بود که هیچ کس واقعا دوست نداشت که شاهد انتشار این بازی برای GameCube باشد.

البته علی رغم نمراتی نه چندان بالا Resident Evil Zero فروش خوب ۱٫۲۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان داشته است.

Resident Evil: Outbreak

تاریخ انتشار :۲۰۰۴

میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۶۲

میزان فروش:۱٫۴۵ میلیون نسخه

پلتفرم :PlayStation 2

20100506190006Resident evil outbreak ps2 (قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL

همان طور که از نام این عنوان هم پیدا است Resident Evil: Outbreak در حقیقت گامی متفاوت برای این فرنچایز بود. عنوانی که در سال ۲۰۰۴ برای PlayStation 2 عرضه شد و قابلیت انجام بازی را در حالت دونفره (بازی تحت شبکه) را نیز دارا بود. در Outbreak هیچ کدام از شخصیت های بازی ، شخصیت‌های اصلی سری رزیدنت ایول نبوده و به نوعی شخصیت‌های جدیدی در این سری محسوب می‌شوند.

داستان این بازی روایتگر چگونگی طغیان شهر راکون، یعنی از آغاز شیوع ویروس T در شهر راکون، تبدیل شدن شهروندان به زامبی و منهدم شدن شهر به وسیله بمب هسته‌ای می‌باشد. شخصیت‌های اصلی قابل کنترل در این بازی ۹ شخصیت هستند که با پیشبرد داستان و به دست آوردن امتیازات در بازی، شخصیت‌های دیگری نیز برای انتخاب آزاد می‌شوند. داستان این بازی در حقیقت در بازهٔ زمانی داستان رزیدنت ایول ۲ و رزیدنت ایول ۳ می‌باشد.

این نسخه بیشتر بر پایه ی همکاری تیمی استوار بود و در گرافیک بازی نیز چندان پیشرفت قابل توجهی مشاهده نمی شد ، Resident Evil: Outbreak نقد های متوسطی را نیز از آن خود کرد و تاکنون موفق به فروش ۱٫۴۵ میلیون نسخه شده است.

مطالب کپی شده اند و با ذکر منبع قرار داده میشوند. اگر مطلبی مخالف قوانین و شعونات اسلامی باشد از طریق نظرات همان مطلب به ما اطلاع دهید. با تشکر !


لینک منبع و پست :(قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL
http://ps3market.blogfa.com/post/140

سایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی ... www.sitelearn.ir/ Cached Similar Translate this pageآموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی، اموزش بازی سازی ، فیلم آموزش یونیتی ، آموزش برنامه نویسی موبایل ، آموزش پروژه محور asp ،برنامه نویسی c# ... اموزش بازی سازی بایگانی | سایت لرن www.sitelearn.ir/tag/اموزش-بازی-سازی/ Cached Similar Translate this pageامروزه تمامی بازی ها دارای چندین مرحله هستند.و نیز تا زمانی که شما یک مرحله را به پایان نرسانده اید مراحل بعدی قفل هستند و شما توان دسترسی به مراحله بعد را نخواهید ... سایت لرن - آپارات www.aparat.com/sitelearn/سایت_لرن Cached Similar Translate this pageاکادمی سایت لرن یکی از بزرگترین سایت های تولید فیلم اموزش فارسی در زمینه کامپیوتر می باشد. + دنبال کردن126. برای دنبال کردن کانال "سایت لرن" و استفاده از ... لرن سایت دات کام https://learn-site.com/ Cached Translate this pageلرن سایت, برنامه نویسی تحت ویندوز, آموزش برنامه نویسی سی شارپ, آموزش برنامه نویسی اندروید, آموزش قالب html php java css, طراحی توسعه فیدخوان اسپمر تحت وب ... آموزش برنامه نویسی https://learnfiles.com/ Cached Translate this page... نویسی اندروید,آموزش سی شارپ,جاوا,آموزش php,آموزش طراحی سایت,asp.net,mvc و ... معرفی آکادمی مجازی لرن فایلز در " برنامه بروز شبکه سه سیما " : Video Player. سون لرن • آموزش طراحی وب و جاوا اسکریپت ، HTML ، CSS و PHP www.7learn.com/ Cached Similar Translate this pageسون لرن منبعی کامل برای آموزش طراحی وب و زبان های برنامه نویسی تحت وب از جمله PHP ،HTML و CSS ، جاوا اسکریپت، Ajax و وردپرس و ... عضویت ویژه و VIP در سایت. دوره های مجازی آموزش طراحی وب سون لرن www.7learn.com/class Cached Similar Translate this pageدر سون لرن دوره های حرفه ای آموزش طراحی وب سایت، Html و CSS ، جاوا اسکریپت و PHP به شکل کاملا حرفه ای توسط مدرس با تجربه تدریس می شود. یک لرن | مرجع آموزش طراحی سایت , برنامه نویسی و گرافیک www.1learn.ir/ Cached Similar Translate this pageیک لرن مرجع آموزش زبان های برنامه نویسی و طراحی از جمله html , css , C# , Jquery , wordpress و مرجع دریافت فایل های آماده گرافیکی , لایه باز میباشد . وب لرن | مرجع آموزش برنامه نویسی و وب wb-learn.com/ Cached Similar Translate this pageبه نام خدا با عرض سلام خدمت کاربران محترم وب سایت وب لرن با یکی دیگه از دوره های طراحی وب در خدمت شما دوستان گرامی هستیم در این دوره از آموزش قصد داریم به مبحث ... سایت لرن - نماشا www.namasha.com/sitelearn Cached Translate this pageاکادمی سایت لرن (www.sitelearn.ir) یکی از بزرگترین سایت های تولید کننده ی فیلم اموزش فارسی در ... طراحی وب سایت خبری بدون یک خط کدنویسی با وردپرس - ۱. شیرازلرن | شیراز لرن | آموزش حرفه ای طراحی سایت sh711.com/ Cached Translate this pageما طراحی سایت را به شما به صورت حرفه ای آموزش می دهیم.آموزش طراحی سایت ما از مبتدی تا حرفه ای می باشد. خانه - آموزشگاه طراحی سایت وی لرن welearn.ir/ Cached Similar Translate this pageبرای نبرد طراحی سایت آماده شو! طراحی و توسعه وب .... بخش اعظم جایگاهی که دارم رو مدیون آموزش های وی لرن هستم و از همینجا دست عوامل شرکت ویلرن رو میبوسم. تقریبا از ... سایت آموزشی پرفکت لرن perfectlearn.ir/ Cached Translate this pageآموزش زبان های خارجه و روانشناسی و زیبایی و سلامت و کامپیوتر و اینترنت و تربیت فرزند. سایت لرن هک - لینک گردی unvan.ir/news/سایت-لرن-هک Cached Translate this pageآموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی، اموزش بازی سازی ، فیلم آموزش ... ویدئو های سایت لرن downloadnewmusic95.rozblog.com/.../ویدئو-های-سای... Cached Translate this page۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در این صفحه لیست مجموعه ها و سری های آموزشی تهیه شده توسط ما را می بینید : ... طراحی سایت دارکوب ... سری ها و دوره های آموزشی سون لرن · لقمان آوند ... میهن لرن: آموزش علوم کامپیوتر www.mihanlearn.net/ Cached Similar Translate this pageدانلود آموزش فارسی علوم کامپیوتر | دانلود فیلم آموزشی شبکه و طراحی سایت | اخبار کامپیوتر و موبایل | گوشی های هوشمند. درباره سایت | آموزش دوتا 2 learn-dota.ir/category/درباره-سایت/ Cached Translate this pageنسخه اندروید سایت لرن دوتا. بدلیل درخواست زیاد دوستان تصمیم گرفتم نسخه اندروید سایت رو که دوست خوبمون کوشا زحمتش رو کشیده براتون قرار بدم. برنامه خیلی ... اموزش جامع طراحی وب سایت با HTML – جلسه دوم - YouTube ▶ 29:32 https://www.youtube.com/watch?v=_jGabaQ9OO8 Jul 15, 2015 - Uploaded by سایت لرن ... رو با هم تکمیل میکنیم.طی این فیلم اموزشی شما با دیگر مفاهیم طراحی سایت با زبان ... ... اموزش جامع طراحی وب سایت با HTML – جلسه دوم. سایت لرن. لرن سایت دات cachedtranslate - پایگاه خبری دنیای خبر donyaekhabar.com/search/?q=لرن+سایت+دات... Cached Translate this pageدر حالی که سایت «هَاوماچ دات نت» در گزارشی ریالِ ایران را پایین‌ترین ارزش در برابر دلار و ... آکادمی مجازی لرن فایلز: تئوری ها در فیلم های آموزشی ما جایی ندارند! سایت لرن بایگانی | سایت ساز بروز sitesazberoz.ir/tag/سایت-لرن/ Cached Translate this page... ۳۰ تیر ۱۳۹۵. سایت هایی که توسط سایت ساز بروز ساخته شده · کدهای تخفیف · تماس با ما · درباره ما · تبلیغات · انتقادات و پیشنهادات ... بایگانی برچسب: سایت لرن ... سایت آموزش زبان آلمانی | آموزش سریع زبان rapidlearn.ir/tag/سایت-آموزش-زبان-آلمانی/ Cached Similar Translate this pageپس بسیاری از عزیزان راهی برای یادگیری این زبان ندارند و دائم این سوال را دارند : چگونگی آموزش زبان آلمانی ، بنابراین سایت رپید لرن تصمیم دارد تا آموزش زبان ... قوانین سایت - رسانه ی آموزشی - لرن روت learnroute.ir/laws Cached Similar Translate this pageوب سایت لرن روت (LearnRoute) یک رسانه ی آموزشی است که تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران کار می کند و تمام قوانین مکتوب و عرفی کشور را محترم می شمارد. yes ... ایده پردازان جوان آذربایجان idehpardazanjavan.com/پیاده-سازی-فروشگاه-اینترن... Cached Translate this pageآموزش,ساخت فروشگاه اینترنتی,فروشگاه,آموزش php,آموزش ajax,ساخت وب سایت با php. ... تو سایت پی اچ پی لرن به مناسبت های مختلف کوپن تخفیف قرار می دادید در ... لرن سایت learnsite.ir/ Cached Translate this pageلرن سایت آموزش جامع. ... کاربری من · تاریخچه سفارش ها · لیست دلخواه · خبرنامه. پشتیبانی و توسعه: اپن کارت فارسی کلیه حقوق نزد لرن سایت محفوظ است. @ 2016. سی لرن | آموزش طراحی سایت – اموزش طراحی وب سایت - سئو silearn.ir/ Cached Translate this pageسی لرن یک وبلاگ است که در زمینه آموزش: طراحی وب سایت, آموزش طراحی سایت, آموزش سئو, آموزش HTML و CSS و همچنین وردپرس و جوملا فعالیت می کند. مصاحبه سایت کویک لرن با مسلم ابراهیمی | فونت ایران fontiran.com/مصاحبه-سایت-کویک-لرن-با-مسلم-ابراه... Cached Similar Translate this pageمصاحبه سایت کویک لرن با مسلم ابراهیمی … بحثی که مدتی قبل در گروه تلگرام مطرح شد استفاده ازٌ فونت “ایران سن سریف” بود که دارای لایسنس هست که نکته جالب ... مرجع آموزش کاربردی نرم افزارهای مهندسی عمران و معماری www.lcivil.com/ Cached Translate this pageصدها جزوه و فیلم دانلودی رایگان با عنوان آموزش مطالب و محتوای مهندسی عمران و معماری در این سایت وجود دارد که اینک بنا به درخواست کاربران ارجمند سایت لرن سیویل، ... معرفی سایت مجله لرن فایلز - آموزش برنامه نویسی learnfiles.persianblog.ir/post/40/ Cached Translate this pageSep 6, 2015 - آکادمی مجازی لرن فایلز یک بنیاد علمی آموزشی بوده که هرگز دست از رشد برنداشته و یکی از دلایل اون هم حمایت بی دریغ شما کاربران گرامی از سایت ... ویدئو لرن video-learn.ir/ Cached Similar Translate this pageدر این پست آموزشی از سایت آموزش برنامه نویسی ویدیو لرن میخوام سورس برنامه مهدک کودک رو به زبان برنامه نویسی سی شارپ برای شما عزیزان به اشتراک بزارم . وطن لرن – یک سایت آموزشی فارسی vatanlearn.com/ Cached Translate this pageبرای این ساعت از وطن لرن مفهوم Administrative Distance را آماده کرده اییم که امیدواریم از آن استفاده لازم را ببرید. اگر روتری چند مسیر مختلف برای رسیدن به یک مقصد ... مرجع علمی و آموزشی لرن پرو learnpro.ir/ Cached Similar Translate this pageمرجع علمی آموزشی لرن پرو سال نو را سالی توام از موفقیت، سلامتی و سربلندی برای شما آرزومند است. ... مصاحبه آیتی سلام با وب سایت مرجع آموزشی لرن پرو ... اندروید لرن | دانلود و آموزش برنامه های اندروید android-learn.net/ Cached Similar Translate this pageJun 18, 2016 - سایت اندروید لرن با هدف معرفی برنامه های کاربردی اندروید و آموزش اندروید به شما ایجاد شده تا کارکردن با سیستم عامل اندروید را برای شما راحت کند. کینگ لرن | به روز ترین مرجع آموزشی ایران kinglearn.ir/ Cached Similar Translate this pageدر این پست بسیار ویژه قصد داریم به صورت کامل ، افزودن ممبر فیک به کانال های تلگرامی را آموزش دهیم ! این آموزش برای اولین بار بین تمام سایت های ایرانی به صورت ... لرن 98 – دانلود قالب وردپرس | دانلود افزونه ی وردپرس | آموزش وردپرس learn98.ir/ Cached Similar Translate this pageبه لطف خدا سایت دیگری توسط لرن ۹۸ طراحی شد و موجبات رضایت مشتری و کاربران سایت را فراهم کرد.در ادامه به بررسی این سایت خواهیم پرداخت. توضیحات سایت ... آکادمی مجازی لرن فایلز: تئوری ها در فیلم های آموزشی ما جایی ندارند! - زومیت www.zoomit.ir/2016/.../learnfiles-educational--videos-... Cached Translate this pageJun 14, 2016 - در این راستا لرن فایلز با تولید حدودا ۳۰۰۰ ویدئو آموزشی به زبان فارسی به مرجع مناسبی برای کاربران و علاقه‌مندان تبدیل شده است. این وب سایت ... قوانین و مقررات سایت -سافت لرن soft-learn.ir/قوانین-و-مقررات-سایت/ Cached Translate this pageکامنت های مربوطه پس از بررسی توسط سافت لرن به نمایش گذاشته میشود; هرگونه کپی برداری از مطالب سایت با حفظ منبع بلا مانع است; آن دسته از افرادی که خواهان ... گروه طراحی وب سایت یک لرن - دایرکتوری کانال,ربات,گروه تلگرام tellink.ir/post/42/گروه-طراحی-وب-سایت-یک-لرن.html Cached Translate this pageآمار سایت. محبوب ترین مطالب. کانال رسمی سایت دیوار کانال IranFilm.Net کانال یاس دانلود | YasDL.com کانال ... گروه طراحی وب سایت یک لرن ... گروه تلگرام یک لرن. آموزش زبان لنگ لرن langlearn.net/ Cached Similar Translate this pageمجموعه لنگ لرن می کوشد بانک اطلاعاتی جامعی در مورد آزمون های بین المللی، روش های ... در این سایت شما می تواند علاوه بر خواندن مطالب و مقالات مرتبط با زبان مورد علاقه ... وب سایت لرن فایلز دات کام | آگهی استخدام و دانلود رایگان نمونه سوالات ... www.baroot.com/news/.../وب-سایت-لرن-فایلز-دات-کا... Cached Translate this pageبه گزارش وب سایت خبری باروت- وب سایت لرن فایلز دات کام بزرگترین تولید کننده فیلم آموزشی فارسی زبان در سطح کشور به آدرس Learnfiles.com با وجود دارا بودن ... PHPnuke.ir • مشاهده مبحث - سایت نیوک لرن چه فرقی با نیوک داره www.phpnuke.ir/Forum/forum-f31/topic-t16373.html Cached Translate this page 5 posts - ‎5 authors دوست عزیز شما در تاپیک زیر هم به این صورت سوال کردید . http://www.phpnuke.ir/ftopicp-85719.html#85719 لطفا سوالات خود را درست و با عنوان مناسب مطرح کنید . فروشگاه لرن سایت learnshop.mizbanblog.com/ Cached Translate this pageدانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ طراحی سایت روان کننده بتن تور لحظه آخری دوربین مدار بسته دانلود آهنگ جدید دانلود فیلم خرید بک لینک قیمت گوشی ... فروشگاه لرن سایت ... label5 :: دانلود رمان https://efrat.blog.ir/1395/03/25/label5 Cached Translate this pageJun 14, 2016 - آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی، اموزش بازی سازی ، فیلم آموزش یونیتی ، آموزش برنامه نویسی موبایل ، آموزش پروژه محور asp ... صفحه اصلی | سی پی لرن : آموزش و اخبار روز دنیا cp-learn.ir/ Cached Translate this pageسی پی لرن یک وب سایت آموزشی در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب است که آموزش هایی در این زمینه به صورت کاملا رایگان ارایه می دهد. همچنین می توان اخبار روز دنیا. لرن مارکتینگ - خانه www.learn-marketing.ir/ Cached Translate this pageخانه · آکادمی لرن مارکتینگ · تعاریف و پایه ها · انواع بازاریابی ... آشنایی با مدل STP برای فروش- بخش دوم. ۳ راه که برند شما به سئوی سایت تان کمک می کند. سایت لرن bestparsian.ir/news/سایت-لرن Cached Translate this pageآموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی، اموزش بازی سازی ، فیلم آموزش یونیتی ... قوانین سایت - آسانت لرن مرجع آموزش تخصصی شبکه و آی تی asanetlearn.com/قوانین-سایت/ Cached Translate this pageقوانین سایت. ... وبسایت آسانت لرن با هدف آموزش در حوزه تخصصی شبکه و آی تی فعالیت می نماید و برای استفاده از خدماتی که ارائه می نماید قوانینی را به شرح ذیل ... افغان لرن | سایت آموزشی افغانستان www.afghanlearn.com/ Cached Similar Translate this pageبا افغان لرن از یادگیری آموزش های متنوع که بصورت فیلم ویدیویی و کتاب می باشد لذت ببرید. آموزش طراحی سایت | قالب | افزونه نویسی | SEO joominalearn.ir/ Cached Similar Translate this pageمرکز آموزش طراحی وب در زمینه های طراحی سایت ، قالب ، افزونه نویسی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO. زیباترین عکس های بازیگران و ستاره ها در اینستاگرام | خبرخوان newfeeds.d89.ir/page-531399.html Cached Translate this pageسایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی ... www.sitelearn.ir/ Cached Similar Translate this pageآموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع ... سایت لرن, نویسنده در تلگرامچ کانال telegramch.com/author/sitelearn-ir/ Cached Translate this pageMay 4, 2016 - ... مهربانو · تنهایی تا ابد · بساز · Blackboard · وبلاگ اپکس گراف · از رویا تا واقعیت (کانال موفقیت). 5:00:20. صفحه اصلی آرشیو با :سایت لرن ... آموزش بیسیک4اندروید quicklearn.ir/forums/ Cached Similar Translate this pageاخبار و تغییرات سایت. 1 موضوع, 0 پاسخ. تغییرات جدید سایت - آخرین ارسال توسط رسول. تغییرات جدید سایت; توسط رسول ... مسابقات کویک لرن. 5 موضوع, 14 پاسخ. آی تی سلام | عباسعلی خالصی و لرن پرو خود www.itsalam.com/مصاحبه-با-عباسعلی-خالصی-مدیر-... Cached Translate this pageایتی سلام:با توجه به شناختی که از شما داریم کارهای شما رو تایید میکنیم-هدف شما از تشکیل وب سایت لرن پرو چه بود ؟ خالصی:خواهش میکنم؛ فعالیت شما و کلیه ... دانلود کلیپ معرفی سایت دیتا لرن | مجله اینترنتی کهلیک kahlek.ir/index.php/news1670988 Cached Translate this page1 day ago - معرفی دیتا دانلود ویدیو کلیپ فیلم سایت لرن کلیپ ویدئو دانلود کلیپ معرفی سایت دیتا لرن ویدیو کلیپ معرفی سایت دیتا لرن دانلود فیلم ... آموزشگاه مجازی بیر لرن - طراحی گرافیک developerspro.ir/آموزشگاه-کجازی-بیر-لرن/ Cached Translate this pageدر طراحی صفحه ابتدایی بیر لرن که مهمترین بخش سایت نیز هست سعی کردیم ساده ترین و کاربردی ترین امکانات رو در نظر بگیریم تا کاربر بی هیچ دردرسری و بدون ... سایت لرن - iranvid.com iranvid.com/profile/سایت+لرن/2226/ Cached Translate this pageاکادمی سایت لرن (www.sitelearn.ir) یکی از بزرگترین سایت های تولید کننده ی فیلم اموزش فارسی در ضمینه کامپیوتر می باشد. جوملا فارسی - مامبو فارسی - اس ام اف فارسی www.mambolearn.com/ Cached Similar Translate this pageطراحی وب سایت ,Web design ,طراحی با جوملا فارسی, web design, website design - whatever you call it, with Mambolearn we guarantee a website that will amaze ... آموزش مجازی پارس | آموزش مجازی | آموزش الکترونیک |مدرک تحصیلی معتبر - elearnpars.org/ Cached Similar Translate this page... اخذ ایزو · درباره ما. کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است. آموزش مجازی ، آموزش الکترونیک. آیتم موردنظر به سبد شما اضافه شد.x. سورس برنامه تبدیل عکس به زبان سی شارپ - آدنا شاپ fmeteorzfua.adnashop.ir/page-54866.html Cached Translate this pageسورس برنامه عوض کردن فرمت عکس در سی شارپ - لرن سایت دات کام ... اسپمر گوگل رزبلاگ با نرم افزار اسپمر گوگل رزبلاگ ، امار ورودی سایت خود را ... توی این سورس ... با سلام | بلاگ ریدر blogread.xyz/list/با+سلام.html Cached Translate this pageاین کلیپ هر هفته در روز های یکشنبه توسط سایت خبرگزاری دانشجو عرضه می گردد. ..... آخرین نسخه برنامه : 2.6.3 با سلام خدمت تمامی همراهان لرن سایت. امروز با شما هستیم ... اسکریپت فروش فایل | سایت تفریحی فان کده funkade.top/post/اسکریپت-فروش-فایل/ Cached Translate this page9 hours ago - او اس کلاس فارسی Osclass یک اسکریپت پی اچ پی است که شما می توانید یک سایت آگهی رایگان ایجاد و. مرجع دانلود رایگان اسکریپت و قالب. Mahsa avablog :) mahsamohammadi-ava.avablog.xyz/ Cached Translate this pageپس بسیاری از عزیزان راهی برای یادگیری این زبان ندارند و دائم این سوال را دارند : چگونگی آموزش زبان آلمانی ، بنابراین سایت رپید لرن تصمیم دارد تا آموزش زبان ... usp - جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا javuni.ir/search/usp Cached Translate this page2 days ago - سایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی ...www.sitelearn.ir/CachedSimilarTranslate this pageآموزش طراحی وب سایت ... شارژ گوشی موبایل بدون شارژر - ترفند دلیور نشدن اس ام اس ارسالی به شما ghermezeteh69.8blog.ir/page-464460.html Cached Translate this page... از کامپیوتر است. بله! کامپیوتر. شما میتوانید با وصل کردن گوشی به وسیله کابل یو اس بی گوشی تان را خیلی راحت شارژ کنید! منبع: سایت آموزشی پرفکت لرن. کتاب جامع و کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ - مرجع فارسی marjafarsi.ir/.../کتاب+جامع+و+کم+نظیر+آموزش+زبان+... Cached Translate this pageسایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسي ... www.sitelearn.ir/ Cached Similar Translate this pageآموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع ... مرجع فارسی کتاب جامع کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ ... marjafarsi.ir/.../کتاب+جامع+کم+نظیر+آموزش+زبان+بر... Cached Translate this pageشما با مطالعه این کتاب میتوانید برنامه خودتان را بسازید و با فروش آن در سایت هایی مانند بازار ... سایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسي . Ajax | جستجو | ایران مووی iranmovie.tk/list/Ajax.html Cached Translate this pageمرجع آهنگ فارسی , دانلود , مطالب جالب , سایت سرگرمی , متن های خواندنی , دانلود آهنگ , دانلود فیلم ... سایت لرن | آموزش طراحی وب سایت,سایت لرن,مرجع فیلم اموزش فارسی تکنیک های تقویت حافظه هری لرن/اورجینال - فروش استثنایی gorganchto.ir/product/262185 Cached Translate this pageتکنیک های تقویت حافظه هری لرن/اورجینال ... این مجموعه شامل تکنیک های هری لرن ، صاحب بزرگترین و قوی ترین حافظه در دنیا و .... ما را در سایت های زیر دنبال کنید. telegramگروه آموزشی ششم - کشک و بادمجون با پیاز داغ اضافه rbc-ba.smartbloger.ir/.../telegramگروه+آموزشی+ششم Cached Translate this page9 hours ago - منبع: سایت آموزشي پرفکت لرن ... برگرفته از سایت پایگاه کیفیت بخشی به فرآیند آموزش درس کار و فناوریمنبع: http://herfetalesh.blogfa.com/ ... هک تلگرام بدون کد برای اندروید - telegram - بلاگ ها downoaldha-ava.blogha.xyz/post657138.html Cached Translate this pageاندروید لرن. ... چگونه تلگرام دیگران را هک کنیم, دانلود نرم افزار هک تلگرام, سایت هک تلگرام, دانلود برنامه هک تلگرام دوستان, نرم افزار هک تلگرام برای اندروید, هک ... درد شدید محل خونگیری - صفحه اصلی tafakorket.autoappmaker.ir/.../درد+شدید+محل+خونگیر... Cached Translate this page... گزینه ی list my mosy recently opened documents را غیر فعال کنید بعد ok را بزنید. منبع: سایت آموزشی پرفکت لرن منبع: http://ghermezeteh69.blogfa.com/ 13yeargirl bad masti | شیک ترین ها emroziz.shiektarinha.xyz/.../13yeargirl+bad+masti.htm... Cached Translate this pageسلام به وب سایت اس گراف خوش آمدید .... عها تصاویر ترسناک از مزرعه مردگان در آمریکا | bad masti | John Wick 2014 | مصاحبه با علی پردل|مدیر سایت آکادمی لرن فایلز ... طراحی سایت در شیراز - طراحی وب سایت در شیراز : زئوس zeus.ir/ Cached Similar Translate this pageشرکت طراحی سایت و بهینه سازی سایت(سئو) با سالها تجربه در زمینه تجارت الکترونیک، طراحی پرتال، طراحی وب سایت شیراز و صفحات وب و بازاریابی اینترنتی. شهرکرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شهرکرد Cached Similar Translate this page Persian Wikipedia Loading... ... جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 19091; پرش به بالا ↑ حوزه هنر چهارمحال و بختیاری بازدید: می ۲۰۱۲; پرش به بالا ↑ "وب سایت صنایع سیمان شهرکرد (سهامی خاص)".
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1429
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,167
  • بازدید ماه : 1,167
  • بازدید سال : 88,345
  • بازدید کلی : 1,527,853
  • کدهای اختصاصی